Piirsimme satelliittimallin selventämään Long Tail -ilmiötä ja hahmottamaan sitä osana suurempaa kokonaisuutta. Yhdistimme ilmiöön viestinnällisen, kulttuurillisen, poliittisen ja taloudellisen näkökulman. Avainsanoiksi nousivat käyttäjälähtöinen innovointi, markkinointi ja sähköinen kaupankäynti.

Lähdemme seuraavaksi avaamaan käsitettä ja selitämme, mistä ilmössä on oikeastaan kysymys. Mikä on pitkän hännän ja multimediaviestinnän yhteys? Pysy mukana, niin tiedät!
t. tiina
teillä on tosi kiinnostava aihe ja uusi,ainakin minulle. Bloginne näyttää myös tosi kivalta ja postaukset ovat tähän mennessä ainakin hyvin havainnollistavia :) Käsittääkseni tätä ilmiötä ei oikeastaan ole ollut ennen internetiä. Varmaankin maine on suuri tekijä ilmiön hyödyntämisen onnistumisessa.
VastaaPoistaMinullekaan aihe ei sano mitään, mutta tuo teidän satelliittimallinne havainnollistaa hyvin kyllä aihetta :)
VastaaPoistaHei Minna ja Sami! Kiitos palautteesta ja hyvä, että satelliitti avasi käsitettä! :) Maineen ja sen hallinnan korostuminen verkkoaikana on varmasti yksi tekijä siihen, miksi erityisesti seuranta ja mitattavuus on lisääntynyt. Varmasti myös kaupallinen hyödynnettävyys ja näkyvyys ovat vaikuttavia tekijöitä.
VastaaPoistaSatelliittimalli havainnollistaa kyllä paremmin kuin tuhat sanaa ilmiötä, ja sitä kuinka monesta eri näkökulmasta sitä voi lähestyä.
VastaaPoista