Multimediaviestinnän kurssi-blogi, johon keräämme ja kommentoimme artikkeleita, uutisia ja videopätkiä aiheesta Long Tail - pitkä häntä verkossa.

perjantaina, huhtikuuta 13, 2012

Satelliitti selventämään

Piirsimme satelliittimallin selventämään Long Tail -ilmiötä ja hahmottamaan sitä osana suurempaa kokonaisuutta. Yhdistimme ilmiöön viestinnällisen, kulttuurillisen, poliittisen ja taloudellisen näkökulman. Avainsanoiksi nousivat käyttäjälähtöinen innovointi, markkinointi ja sähköinen kaupankäynti.


Lähdemme seuraavaksi avaamaan käsitettä ja selitämme, mistä ilmössä on oikeastaan kysymys. Mikä on pitkän hännän ja multimediaviestinnän yhteys? Pysy mukana, niin tiedät!

t. tiina

4 kommenttia:

  1. teillä on tosi kiinnostava aihe ja uusi,ainakin minulle. Bloginne näyttää myös tosi kivalta ja postaukset ovat tähän mennessä ainakin hyvin havainnollistavia :) Käsittääkseni tätä ilmiötä ei oikeastaan ole ollut ennen internetiä. Varmaankin maine on suuri tekijä ilmiön hyödyntämisen onnistumisessa.

    VastaaPoista
  2. Minullekaan aihe ei sano mitään, mutta tuo teidän satelliittimallinne havainnollistaa hyvin kyllä aihetta :)

    VastaaPoista
  3. Hei Minna ja Sami! Kiitos palautteesta ja hyvä, että satelliitti avasi käsitettä! :) Maineen ja sen hallinnan korostuminen verkkoaikana on varmasti yksi tekijä siihen, miksi erityisesti seuranta ja mitattavuus on lisääntynyt. Varmasti myös kaupallinen hyödynnettävyys ja näkyvyys ovat vaikuttavia tekijöitä.

    VastaaPoista
  4. Satelliittimalli havainnollistaa kyllä paremmin kuin tuhat sanaa ilmiötä, ja sitä kuinka monesta eri näkökulmasta sitä voi lähestyä.

    VastaaPoista